Club

Rotary Club Antwerpen-Voorkempen, opgericht in 1989, maakt deel uit van het nieuwe District 2140 van de Rotary International organisatie. Ze telt op dit ogenblik een 40-tal leden en vergadert elke maandagavond.

De leden komen uit het zakenleven, vrije beroepen, bestuur en administratie die er allen hoogstaande ethische normen op na houden en die binnen Rotary een beroepscategorie vertegenwoordigen.

Tijdens de bijeenkomsten worden interessante sprekers verwelkomt maar evengoed kan een lid een beroepscauserie houden maar wordt er ook gelachen, geleerd en… genoten.

De bedoeling van deze organisatie is door de vriendschap die er ontstaat tussen de leden en de samenhorigheid met andere clubs en organisaties, nationaal en internationaal er een humanitair dienstbetoon ontstaat en er door tal van acties voor goede doelen een betere wereld wordt gecreëerd voor zij die het minder goed hebben.

In onze Club worden door diverse acties zoals een jaarlijkse autorally, een quiz, een benefietconcert fondsen ingezameld die integraal worden geschonken aan goede doelen en dit zowel aan lokale, nationale en internationale projecten.

Zo staat Rotary op het punt Polio in de wereld uit te roeien en nu staat het klimaat in de voorgrond,  maar worden ook lokale projecten financieel en hands on gesteund; zo bvb, OC Clara Fey, TEJO Antwerpen, Het Open Poortje, …. Voor meer info over onze projecten “klik hier”

Wil u meer weten over Rotary en onze Club? U wilt iets teruggeven aan de maatschappij en tegelijk uw professionele en sociale ambities ontplooien?

Contacteer ons op RCAV@skynet.be